Tuesday, May 28, 2013


Assallamualaikum....

Hari ini nak buka sikit topik tentang "positif"

Rasanya ramai yang tahu, untuk menjadi positif bukan kerja senang. Namun apa yang saya baca dalam buku ni semuanya tentang macam mana untuk mewujudkan perasaan positif didalam diri. Banyak cara untuk positif. Namun apabila sedang marah mungkin nak jadi positif pun susah kan? 

dari buku JADI COOL + POSITIF ni banyak benda juga yang saya belajar. Salah satunya untuk positif kita kena selalu s.e.n.y.u.m. bila baca memang nampk mudah dan simple. tapi bila tengah marah dekat boyfriend misalnya. dia mintak senyum.. boleh kah kita senyum? payah beb... sebab baru semalam terjadi dekat saya. 

Anuar tahu saya geram dgn dia... tapi dia still minta saya senyum sebab dia tak mahu saya moody. depan dia saya tarik muka kelat tapi bila blakang dia, saya sengeh sampai telinga. dalam hati "padan muka, buat lagi aku marah" .. tapi betul bila saya senyum walaupun dibelakang dia, hati saya still happy sebab dapat kenakan dia. bukan nak marah sgt pun tapi ya le perempuan bila dah dekat dengan musim ada jek yang tak kena kan?

so apa yang boleh dirumuskan, SENYUM sebenarnya boleh membuatkan seseorang menjadi positif.

No comments:

Post a Comment